Blogarchívum

Translate

2017. július 19., szerda

Dilemmáim !

Amíg kötöttem, azért közben mindíg megnéztem a kedvenc himzős oldalaimat. Egyrészt azért, nehogy lemaradjak valamiről, másrészt, hátha meglátom a legújabb szerelem-hímezni valómat .
Úgy gondolom, találtam is kedvemre való kis apróságokat , de napokig csak nézegettem, majd CSAK kinyomtattam a mintát . Majd újabb napok múlva indítottam a kutató expedíciót -- arra emlékezve, hogy kellene lennie 2-3 tenyérnyi csillámos vászonnak is valahol ! :-) Persze mindenem máshová került, mikor Anyósomnak kellett a hely , így a legkézenfekvőbbekkel - a dobozokkal kezdtem a kutatást . Mikor leemelte a férjem a szekrény legmagasabb pontjáról az egyik dobozt, már tudtam-- kár volt, hisz ebben csak maradék Aidák vannak !
Nos itt ért a meglepetés --- több olyan minta, anyag, himzés került elő, amit már többször kerestem, némelyikről már le is mondtam-- biztos elajándékoztam :-)  és találtam elő több félbemaradt himzést
Holle anyó Primitív Hare-től / egy szállal, 32-es vásznon  kb 2 éves /
Egy San-Man originál minta / legalább 8-10 éve áll , még ekkor nem sokat varrtam himzővászonra /
Talán jó lenne a gépem borítójára, amit tervezek varrni, hogy ne piszkolódjék olyan intenzíven a nem használt időszakokban sem .
Ez azért maradt félbe , mert nem tetszett a képen a madár színe -- egyezett a felette lévő fa hasábbal //ez is biztos 2-3 éve elkezdett/ és ki tudja, mit milyen fonalra, színre cseréltem ???!!!!
Ez ugyan nagyon régen vásárolt készlet, és a 20. házassági évfordulónkra szántam eredetileg  / ami ugye már több mint 3 éve elmúlt ! / és itt a nagy dilemmám , lehet-e , folytatni olyan munkát amiben már nem is emlékszem, milyen színeket cserélgettem át --- mert ezt minek is felírni akkor ???!!!!!!!!!! és a minta még mindíg tetszik , de már nincs az az örült hajtóerő, mint mikor elkezdtem, megvettem őket :-(  Bár ez szépen van varrva, még felvállalható a folytatás 
Ezt évek óta keresem -- megrendelésre kellett volna megvarrnom -- azóta már a megrendelő sehol sincs :-(  A minta tetszik, selyem fonalakat kaptam hozzá, de azzal szemenként kellett volna varrnom, hogy a színátmenet érvényesüljön , én közönséges DMC-t választottam , és mivel rengeteg feketét használtam, ezért arról a nagy orsós változatról --- sajnos többünk véleménye szerint durvább, vastagabb ezen a fonal, mint a motringos társain . Az anyag pedig elég laza szövésű , vagy csak ez a festési eljárás lazította meg , de folyton csúszkálnak a szálak , nehéz varrni rajta.  Ha megvarrnám , akkor is Ariadnéval tenném, jobban hasonlít a selyem szálhoz .

Az már biztos, új munkába most nem kezdek, akárhogy is tetszik !!!!! De folytassam-e ezeket ?
Ti hogy álltok a félbe maradt dolgokkal ? vagy csak én vagyok ilyen trehány ?  Bár emlékszem, még multis időszakomban egy új, egy régi , és feldolgoztam a lemaradásom -- 4-5 maradt csak ami így félbemaradtként marad az idők végezetéig . És még vagy 10 képet biztos fel tudnék sorolni, ami évek óta áll, és várja a jó szerencséjét .
Kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre , kérlek ha nem nagy teher , írjátok meg ! KÖSZI előre is .
Kellemes időtöltést !

7 megjegyzés:

JuciKa írta...

Érdekes kérdés és nagyon jó. Szembe kell nézni a saját változásunkkal, fel tudom vállalni a másfele kacsingatásomat és betudom fejezni a már megunt, hirtelen felindulásból megtetszett, felvásárolt készleteket. Hörcsög módjára begyűjtött és elkezdett mintákat valaha kivarrom? Szerencsére mostanában kisebb hímzéseket kezdek el amit belátható időn belül betudok fejezni és még a végső formát is jobbára megcsinálom hozzá. Be kell azért vallanom van 3 nagyobb varrományom azt nem írhatom, hogy félkészen mert odáig nem jutottam el, talán eggyel.Ezekkel az a baj, mivel jó sok színnel készülnek mire igazán ráállna a kezem és a szemem akkora mást találok ami érdekel.
Még nem is írtam a kötő, horgoló fonalaimról, évek óta nem volt a kezembe horgoló és kötőtű.
Talán ilyen sok félkész hímzésem nincs mint neked, ha keresnék biztosan akadna jó pár, talán hamarosan fotózok én is :)
Holle anyó a kedvencem, ha lesz rá kapacitásod az én kedvemért fejezd be :) puszi Juci!

Rita írta...

Én általában teszek egy próbát, és újra elkezdem hímezni az adott mintát. Ha tetszik folytatom, ha nem, akkor nem.

agnesordog írta...

Köszönöm Lányok a véleményeteket !
Itt az újabb kérdés kidobod, ha már nem tetszik ? Mi a teendő ?

Persze egy kicsi himzésnél rendben van, csak a ráfordított időt szoktam sajnálni, de egy nagynál, a sok fonal is oda lesz ?

Anik írta...

Olyan félbehagyott hímzéseim vannak, amikért anno meg voltam veszve... azt hittem, ha megszerzem, ezer százalék hogy kivarrom... de időközben elfogyott a lelkesedés... mondjuk volt olyan is, hogy leraktam egy hímzést, és 5 évvel később elővettem, és hiper-szuper gyorsan kivarrtam :))) kidobni nem szabad semmit, ez alap.. aztán már csak várni kell a hímzős kedvet hogy visszatalál :)

Tüzes Beáta írta...

Egyáltalán nem vagy trehány!
Azt készíts el ami még most is tetszik!
Becsületből, kínlódva ne dolgozz soha. Szerintem.

Névtelen írta...

Nahát, micsoda KINCSES dobozaid vannak! :)
Biztos, hogy semmi sem kidobásra ítélendő! Sőt bármelyiket érdemes befejezni - amelyikhez éppen érzel kedvet, vagy adódik hozzá alkalom. A Holle anyó bájos nagyon, a színvariálós cinege akár félkészen (mint egy vázlat) felhasználható akár táskára, akár másra. Van fantázia mindegyik mintában, mindegyik megkezdett hímzésben. :) A csúszkáló szálú anyag nehéz kérdés, no de olyan pompás színei vannak! Hátha akad fonal, ami jobban viselkedik varráskor...
Mindig nagy érdeklődéssel olvasom az elfeledettnek vélt kincseid előkerüléséről, a technikákról, az ízlés/hangulat változásáról szóló írásaidat. :)
Brigi

Dóra írta...

Ah, ez nálam is mindig komoly dilemma. Újat kezdjek, vagy befejezzek egy régen megkezdettet. Listába van szedve nálam, hogy milyen félkész hímzéseim vannak. Ráadásul én ritkán csinálok picit, sok a megkezdett nagy.
Jó a gyakorlat, amit régen csináltál. Egyet befejez, egy újat csinál és így tovább. Ez nekem is bejött. Bár nekem mindössze azt hiszem 1 olyan hímzésem van, amit nem szívesen folytatnék, de leginkább amiatt, hogy rossz a leszámolója, illetve rengeteg benne a félix. Ja, meg van egy olyan, amihez Anchor kódok vannak megadva és én meg átváltottam DMC-re. Így viszont a minta színei nem érvényesülnek eléggé. Na az az egy, amin gondolkodom, hogy kidobom...
http://xdora8.blogspot.hu/search/label/Fleur%20De%20Lis%20-%20%C5%90szt%C3%BCnd%C3%A9r
Mondjuk csak ennyi van készen belőle. Illetve ennél egy picit több, mert utána jött az, hogy a háttérben lévő levél beleolvad a tündér lábába...

Na közben látom, hogy befejezted a Holle anyót. Most akkor jöhet valami ÚJ!!!
A legjobb, ha a hangulatod szerint csinálod, nem?