Blogarchívum

Translate

2011. július 5., kedd

Izgatnak a fonalak

Vagy inkább úgy kellene mondani, nem hagynak békén ! Mikor mindenki hártya kendőt kötött, biztonságban voltam, hisz nem tudok nagy tűvel dolgozni, soha nem is állt a kezemre, szerintem 4,5-es a legnagyobb kötőtűm is, bár lehet régről van egy újj vastagságú fa kötőtűm is, ha nem használtam már el virágkarónak :-) Horgolni is azért akartam megtanulni, mert vettem egy újságot, egy pulcsi miatt, de sehogy sem találok hozzá megfelelő fonalat ! :-( pedig már jártam több helyen, néztem ismerős, és ismeretlen helyeken. Gyapjús, szőrös fonal nem jöhet szóba , mert azokat nem szeretem, se kötni, se viselni. Ha horgolásra ajánlottat választok, olyan lesz a kész munka, mint egy páncél, vagy mintha a terítőt venném magamra. Pár 100 % pamut fonallal tettem kísérletet, de egy nyári pulcsihoz 80 deka nem kifejezetten nyári, mert akkor meg a súlya miatt melegít, arra pedig semmi szükségem. Már kipróbáltam a zoknikötő fonalból a horgolt kendőt, ami nem lett rossz, de nagyon vastag, valami vékonyabbra gondolnék. Tegnap, hogy nem volt itthon a Kisfiam, széttúrtam a szobájában raktározott - rengeteg , ezeréves fonal készletem. És újólag bebizonyosodott, tényleg van "kincsesládám", mert találtam valamit. Még a múlt században szereztem be mindent !!! mert már akkor is spájzolós voltam. A barátnőimmel jókat rötyögünk , mikor elmesélem, hány, félbe maradt pulóverre emlékszem. Sokban, még a kötőtűk is belenőve ott állnak. Borzasztó szorosan tudtam kötni, kínszenvedés volt a tűt beleerőltetni ! Pedig a gyerekeknek, és a férjemnek is nagyon sokat kötöttem a 80-as években.

Na de vissza a kincsekhez! Ezek maradék fonalak , ismeretlen nevű, mert a cimkéről eltüntek az írások. Bár akkortájt nem lehetett tudni, hány méter egy motring. Anyukám kötötte meg, bár az igazsághoz hozzátartozik , csak egyszer volt rajtam, mikor először hazamentem , az elkészülte után.De elajándékoztam, valamelyik költözés során !
 A fonal , nagyon sodrott selyemszál, úgy gondoltam, teszek egy kísérletet vele . Egy hármas horgolótűt fogtam a kezembe, mert a múlt heti horgolás közben, én a horgolótűt is képes voltam elveszíteni !!!!! :-))))) nemcsak a hímzőtűt!!!! egy ültő helyemben .-- ha, ha ha.
 Nagyon tetszik az elkészült rész, ilyennek gondolok egy kendőt. Könnyű, lágy, lyukacsos.
Bár, a hétvégén Kriszti kendője apropója alapján,  kiudvaroltam Apától kis fonal mennyiséget.
 Holnap megyünk is bűnözni a barátnőmmel a Barka oázisba, a  szirének közé, vagy esetleg karneválba ? Még nem tudni, ki ejti rabul a szívem, bár innen a számítógép mellől is tudom, az összeset akarnám szerintem !!!, de már annyi mindenből !!!!!!  - halkan jegyzem meg, nem kell senki, vásárlónak aggódni, nem mi nyertük az lottó 5. :-((((
A továbbiakról, holnap biztos beszámolok.:-)
Szép napot mindenkinek !
Boldog névnapot Emesék !

6 megjegyzés:

Newsee írta...

Tetszik a kendőd mintája, tessék csak tovább csinálni hogy egészében is megcsodálhassuk hamar ! Általad ma gazdagodtam egy újabb blog követésével és még az is lehet hogy ismét hajócskát veszek kezembe. Éljen Ágiiii :-)!

Bernadett írta...

Alkoss szepeket.:)

Eleonóra írta...

Nagyon tetszik már az a kis darabka is, biztos gyönyörű lesz!
Az a baj, hogy én is gyakran beleszerelmesedek mindenféle fonalba-anyagba, van pl. egy pulcsira való narancssárga fonalam tavalyról, úgy beleszerettem a színébe. Már csak mintát kéne keresni hozzá, de ilyenkor nyáron inkább hímezek, meghagyom télre.
Ja, és én is elveszítem néha a tűimet, szerintem már egész kollekció lehet a fotelben... :) :)

Emese írta...

Nagyon szép lesz a kendő!!
És köszi a névnapi köszöntést itt is : )

Jucus írta...

Az a kék kendő-kezdemény csodaszép! A mintát már én is begyűjtöttem, csak még ki kell okosodni rajta.

agnesordog írta...

Ha eltalálod a fonalát, nagyon gyorsan rááll a kezed :-)
Lehet az első kendömnél vannak a szövegemben a linkek, ahol már ott van a szöveg is.