Blogarchívum

Translate

2019. március 11., hétfő

Doboz készítés !

ahogy én csinálom !
Már sokszor próbáltam ezelőtt is doboz bevonásával, de nekem soha, sehogy nem sikerült a kerek dobozok oldalára párhuzamosan az aljával felragasztani az anyagot . Másként pedig csúnya ! Most kitaláltam, teljesen varrott palástot készítek hozzá , azt ráhúzom, és felül, majd valahogy rögzítem . Így indultam el .

Először a anyag fonákára ceruzával körbe rajzoltam a doboz alját .Majd 1 cm széles varrást hagyva körbevágtam . Megmértem a kerületét és kiszabtam az anyagból egy csíkot . Egy hajszálnyival szűkebbre varrtam, hogy rendesen ráfeszüljön majd a doboz palástjára .
 Most a dobozoknál, a tető és a doboz között volt rés, ezért úgy szabtam, hogy majd be tudjam hajtani, ragasztani a belső oldalára a varrásráhagyást .


A varrásráhagyással körbevágott alja darabot,

rágombostűztem körben erre a csíkra és a ceruzavonalán körbegépeltem .Én 2x , hogy biztos tartson, ha majd ragasztásnál feszegetem .

Óvatosan, keskenyre levágtam a varrás ráhagyást , és körömmel kicsit megkapargattam , hogy a kör belseje felé essen majd, ha ráhúzom a dobozra .

Nekem így néz ki 

Figyelve, hogy pontosan a szélére essen a varrásvonal ,  bekentem a doboz belső szélét ragasztóval és a fölös anyagot behajtogattam, csipesszel rögzítettem száradásig . 

Az alja nagyjából már kész , jöhet a tető ! 
Kimértem mindent , hogy majd középre essen a minta és a himzés fonákoldalára ceruzával rárajzoltam a tetőt .
szabtam rá fliesből egy kört . Ennek a tetőnek csak 1cm széles a pereme , ezért csak minimális kis anyagot lehet körben hagyni az anyagból .
Jó erősen nyomtam, hogy ne mozduljon el , és darabokat beragasztózva , elkezdtem a peremre rögzíteni .

1 milliméterrel a széle alatt körbevágtam az anyagot száradás után . Most a takaró, díszcsík következett ragasztással . 
Száradás után  ilyen 
A doboz belső oldalára én kartonpapírt választottam 
Alul, felül egy csík ragasztóval rögzítettem . és már kész is a dobozunk . 

tető 

alja
oldala 

Lehet gyönyörködni , mehet ajándékba . ! 

Ui : Én könyvkötő ragasztót használok minden munkámhoz . Környezetbarát, gyorsan szárad, vizzel kimosható, ha valami elcsúszik ,rácsöppen , átlátszóra szárad, és papírhoz, textilhez, műanyaghoz is használható . 
Plastdur  PK-3 a neve . 

Remélem, segít a megvalósításban , ha kell segítség, írjatok, megpróbálok válaszolni . 
Jó dobozolást , és mutassátok a Ti szépségeiteket. 

Eszembe jutott, hogy arról nem írtam, miként jártam el, ha doboztető passzentosan záródott a dobozra, illetve a tető pereme szélesebb . 
A kezdetek azonosak , csak most pontosan kimértem hány centi legyen a palást szélessége . Anyagot visszahajtottam, legépeltem, és egy ecsetnyi ragasztócsíkkal rögzítettem a kívánt magasságban . 

A fedél is hasonlóan készült csak kirajzolás, körbevágás előtt több sor fércöltéssel körbevarrtam, hogy segítsek magamnak jól elrendezni a bőségeket .

ekkor kijelöltem a vágás helyét majd jött a négykezes rárögzíteni , miközben behúzom . Gyorsan kellett dolgoznom, hogy kihúzzam a felesleges felső kettő fércsort még mielőtt teljesen megköt a ragasztó . 
Azután jöhetett rá a díszítő csík , és már ez is elkészült ! 


5 megjegyzés:

Fáni írta...

Nagyon szuper, köszönöm. Így még nem próbáltam, de lehet a következőt ezzel a módszerrel csinálom meg.
Én is a könyvkötőragasztót használom, nagyon szeretem.

Vera írta...

Én még dobozt sosem készítettem, de nagyon köszönöm a a részletes bemutatót...Nem mondom hogy soha nem készítek... mert "ügyi" sosem lehet tudni...További sok szép kézimunkát!

Rita írta...

Köszönöm a leírást. lehet, hogy egyszer nekiveselkedem.

JuciKa írta...

Köszönöm a képes útmutatót!

Mari paz írta...

Muy bonito gracias por explicar la forma de forrar cajas.un beso