Blogarchívum

Translate

2019. november 16., szombat

A virágaimról !

Világ életemben szerettem a virágokat , de fiatal koromban valahogy sohasem sikerült , 2-3 hétnél tovább életben tartanom egy két növénynél többet a lakásban . Az pedig, hogy virágot is hozott a következő évben, teljesen csoda számba ment . Jó pár éve ez a tendencia megváltozott, szerencsére . Régebben is volt orchideám , de mióta Amszterdamban láttam, hogy minden ablakban ott díszeleg 1-2 cseréppel, én is próbálkozom vele , és szerencsére sikeresen . 5 cseréppel büszkélkedhetek ,már pár éve . Tavaly kaptam hozzájuk 2 mini cserepeset . Költöztetem őket egyik ablakból a másikba , mikor merről süt a nap, vagy pont, hogy meg ne égesse a nap őket.  Idén ősszel is átköltöztek a délkeleti ablakba , hogy érje őket a reggeli napocska . Már nem égeti meg a leveleket . A nyáron lehullottak a virágaik, és szépen növesztgették a léggyökereiket . Megszemléltem őket és azt gondoltam, most a növekedési szakaszban vannak, lehet most nem lesz virág rajtuk . De egy hónap elteltével az egyiken úgy láttam, --lehet ez új virágszár lesz most , és nem újabb légzőgyökér . És ahogy telnek múlnak a napok, egyre nagyobb boldogsággal veszem észre, hogy mindnél elindult a virágbimbó kezdemény .


A hibiszkuszom is 3-5 naponta hoz virágot tavaly tavasz óta amióta kaptam . Naponta végigcsodálom őket, dícsérgetem , hogy jobban, nagyobb kedvvel növögessenek .

3 megjegyzés:

Tüzes Beáta írta...

Öröm a virág, főleg ebben az időszakban.

Vera írta...

Bevallom, nekem nem nagyon sikerülnek a benti virágok, mindig sikerül kinyírni, a téli szellőztetéssel, akárhogy vigyázzok rájuk...
Ráadásul nyugati az ablak előtte fenyő, igy szűrt fényt is alig kapnak a virágok.Anyósnak keleti az ablak, csak úgy ontják a virágokat az orhideák...
Hibiszkuszod is szépséges, gyönyörködj a virágokba!!!

Mari paz írta...

Muy bonito el hibiscus.un beso